Řemeslo má zlaté dno

Pomohu Vám ve Vašem řemesle vyrůst.

Kompletní program podpory nejen pro začínající řemeslníky, ale také pro ty,
co chtějí zkvalitnit podnikání ve svém řemesle.

Pro koho je program určen

Nebaví tě současná práce v zaměstnaneckém poměru a rád by ses živil řemeslem?

Jsi student, který čerstvě získal výuční list a chce se živit řemeslem?

Jsi řemeslník, který se chce něco nového naučit nebo jen získat zpětnou vazbu, co dělá špatně?


Mohu Vám pomoci s Vaším profesním růstem. Mám více než desetileté zkušenosti nejen v oboru kamnářství, ale také obchodu, marketingu, informačních technologií, osobního rozvoje a rád se se svými znalostmi podělím. I kdybyste byli ze stejného nebo příbuzného oboru, nebudu Vás vnímat jako konkurenci, ale jako kolegy, kteří na své cestě potřebují pomoc. Věřím, že kvalitou provedení práce a Vaším ryzím nadšením pro řemeslo podpořené dalšími obchodními i osobními dovednostmi si své zákazníky jistě získáte.

S čím Vám mohu pomoci

+Když začínáte s řemeslem

+Když máte málo zakázek a málo zákazníků

+Když máte hodně zakázek a nevíte kam dřív skočit

+Když potřebujete zvýšit ceny za práci

+Když přitahujete špatné zákazníky, kteří Vám berou hodně času anebo nechtějí platit

V čem se můžete díky poradenství nejvíce posunout

Osobní prezentace

Profesionální vystupování v osobním jednání se zákazníkem stejně jako kvalitní prezentace na internetu jsou základními předpoklady úspěchu každého moderního řemeslníka.

SPOLEČNĚ ŘEŠÍME:

+ Základní pravidla chování a jednání se zákazníkem
+ Jak se prezentovat na webových stránkách a sociálních sítích
+ Jak komunikovat přes email, telefon či chat
+ Význam zákaznických referencí a jak je získat, aj.

Osobní prezentace

Proces zobchodování zakázky

Úspěšné zvládnutý proces obchodu ušetří spousty času a peněz při realizaci každé zakázky. Díky tomu zvládnete více za méně času a navíc předejdete možným nedorozuměním při komunikaci se zákazníkem. Aktivem dobrého obchodu je možnost zvýšit si cenu za své služby.

SPOLEČNĚ ŘEŠÍME:
+ Jak a proč detailně informovat zákazníka o poskytované službě
+ Jakým způsobem vytvářet obchodní nabídku či cenovou kalkulaci
+ Možnosti využití IT technologií pro efektivní vyřizování objednávek
+ Cenotvorbu a portfolio služeb

Proces zobchodování zakázky

Kvalita služby

Ať vyrábíte stůl nebo stavíte kamna, Vaše práce musí být především poctivá a pokaždé na vysoké úrovni kvality. Opravdové kvalitě se učíte po mnoho let neustálým opakováním a vylepšováním pracovního procesu do úplného mistrovství. Vaše práce je Vaší hlavní vizitkou a také klíčem pro další zakázky.

SPOLEČNĚ ŘEŠÍME:

+ Jak správně odhadnout pracovní a materiálovou náročnost
+ Jak předejít chybám, které prodražují zakázku
+ Přínosy a rizika úzkého/širokého zaměření poskytovaných služeb
+ Jak si organizovat a plánovat práci

Kvalita služby

Péče o zákazníka

Umění oslovit, získat a udržet si ty správné zákazníky po dlouhá léta je skutečnou alchymií podnikání. Spokojený zákazník má ve Vás důvěru a velmi pravděpodobně Vás znovu osloví s další zakázkou, doporučí známým nebo si připlatí za nějakou doplňkovou službu.

SPOLEČNĚ ŘEŠÍME:

+ Jak vhodným způsobem inzerovat své služby
+ Jak vybírat správného zákazníka nebo zakázku
+ Navázání osobního přístupu k zákazníkovi
+ Proč je důležité si pamatovat každého zákazníka
+ Jak udžovat dlouhodobý kontakt se zákazníkem

Péče o zákazníka

Kdo jsem

× Vystudovaný inženýr IT, který sběhl k řemeslu a udělal si výuční list.

× Více než 10 let podniká jako kamnář.

× V řemeslném oboru vybudoval úspěšné podnikání s milionovými obraty.

× Podnikatel, který se nebojí zkoušet a vytvářet nové metody a netradiční služby.

× Člověk, který do svého řemesla aplikuje další poznatky z jiných oborů.

 


Více se o Honzovi se dovíte na stránce ZDE


Jak jsem se sám topil po získání výučního listu

"Když jsem vyšel z odborného učiliště s výučním listem v kapse, neměl jsem vůbec žádné praktické zkušenosti ani odbornou praxi, která by mi otevřela cestu k jakýmkoliv zakázkám. A tak jsem si vytvořil webové stránky a zkrátka jsem čekal, až se někdo ozve. Po čase marných očekávání jsem přistoupil k tomu, že jsem si zaplatil reklamy v inzertních novinách. Výsledek byl stejný. Sem tam se někdo ozval s rozbitými dvířkami, výměnou šamotu nebo dopojením kotle, avšak žádná zakázka týkající se opravdové stavby topidla. Začal jsem si myslet, že veškeré mé rekvalifikační studium kamnáře přijde vniveč a já zůstanu trčet navěky v kanceláři..."

Toto je častý příběh čerstvě vyučených. Nikdo o nich neví a jelikož nemají žádné předchozí reference, ztuha se v oboru prosazují. Možnosti následného odborného vedení žádné a praktické poznatky o úspěšném podnikání ze školy naprosto nedostatečné. Jsou hozeni do vody a jedinou možností je naučit se plavat nebo usilovat o místo v nějaké řemeslnické firmě. 

Nabízím Vám původní cestu - tu Vaší, kterou jste si na samém začátku vysnili!

Ano, existuje pár chytrých rad a několik nutných kroků, jak správně nastartovat vlastní řemeslo. Avšak mnohem důležitější je změnit svá osobní přesvědčení, která Vám brání mít stálý příjem zakázek a odpovídající finanční ohodnocení. Někteří řemeslníci nepotřebují žádnou reklamu ani po letech své činnosti. Živí je především kvalitní práce a pozitivní reference zákazníků. Avšak když začínali, jejich úspěch byl zapříčiněn pozitivním přístupem a minimálním počtem omezujících myšlenek. Udělejte to samé. Učte se a přemýšlejte, co Vám brání dělat řemeslo, jak si přejete. A také to potom dělejte jinak - lépe. To je jediný návod, jak uspět a naplnit svůj sen o úspěšném podnikání.

CO NABÍZÍM

Skladem

Konzultace pro začínající i zkušené řemeslníky, kteří chtějí ve svém řemesle plně rozvinout svůj potenciál. Řemeslo má totiž zlaté dno.
Nedostupné

Seminář, který Vás inspiruje k lepším výsledkům v podnikání v řemesle. Vhodné pro začínající řemeslníky.
Skladem

Dlouhodobé vedení, které Vám pomůže kompletně postavit nebo přebudovat Vaše podnikání v řemesle.

Klasické bolesti řemeslníků

Nestíhám, mám moc práce

Nezvedám telefony, nevyřizuji včas emaily, nekomunikuji dostatečně se zákazníky, nemám čas na propagaci a reklamu svého řemesla.

Nedodržuji termíny

Nejsem schopen dodržet termíny realizace zakázek, nechodím včas na domluvené schůzky a nevím, jak dlouho strávím na zakázce času.

Nepoužívám moderní technologie

Ke své práci velmi málo používám odborné programy, osobní webové stránky a jiné užitečné bankovní a účetní aplikace. Nedostatečně sebe a svou práci prezentuji na sociálních sítích. Své webové stránky pravidelně neaktualizuji. Svému zákazníkovi neumožňuji pohodlnou platbu prostřednictvím převodu peněz nebo kartou.

Nepracuji-li, nevydělávám

Nemám žádné portfolio služeb, neobchoduji, neprovozuji doplňkový prodej, neposkytuji poradenské ani konzultační služby, jsem pouze finančně závislý na práci rukama.

Nedefinuji obchodní ani smluvní podmínky

Veškeré obchodní ani platební podmínky se zákazníkem dopředu nediskutuji. Nemám žádnou právní podporu a veškeré mé podnikání je založeno na ústní domluvě.

Nekalkuluji a nevedu si statistiky

Cenové nabídky nedělám vůbec nebo je rozepisuji jen velmi obecně. Nevedu si záznamy o časové, materiální i finanční náročnosti jednotlivých zakázek. Nesleduji základní finanční ukazatele.

Nepamatuji se

Nezakládám si složky a historii zakázek v počítači ani v mobilu. Když mi zákazník po delší době zavolá, nevím o koho se jedná.

Komu nemohu pomoci

Zájemcům, kteří nemají odbornou způsobilost k vykonávání řemesla. Minimální podmínkou je nastoupení nebo zájem nastoupit do rekvalifikačního kursu vybraného řemesla.


Oslovil Vás program, ale nemáte zatím žádnou odbornou způsobilost ani žádný plán? Nevadí, napište a domluvíme se na individuálních podmínkách absolvování konzultace či odborného semináře, který by Vám mohl otevřít oči a inspirovat Vás.

Napište mi